Spring naar content

Forensische geneeskunde op Aruba

Aruba is een prachtig land, een eiland net zo groot als Texel , maar met bijna 10 keer zoveel inwoners en met eigen wet en regelgeving. Daar waar veel gestoeld is op de Nederlandse wet- en regelgeving , wijken werkwijzen op meerdere terreinen duidelijk af.  

Dit betekent, dat de forensische geneeskunde niet vergelijkbaar is met de Nederlandse situatie. Het is een nieuw vak, wat zijn plaats nog moet vinden in de samenleving en tussen de ketenpartners. Voor de forensisch arts dus een mooie kans om te kijken, waar deze echt meerwaarde heeft en alleen werkzaamheden naar zich toe te trekken, die toegevoegde waarde hebben. Alles wat de FA doet moet goed onderbouwd worden, omdat vele taken al door andere disciplines worden gedaan.  

Alles wat de FA doet moet ook ingepast worden in de prachtige multiculturele samenleving, waar de wortels misschien Nederlands zijn , maar de voeding van de tak van sport Zuid, Midden en Noord-Amerikaans is.   

Omdat het vak nieuw is zijn er diverse kansen om naast meelopen met de FA en inzicht te verwerven van hoe het nu op Aruba gaat, onderzoek te doen naar typisch Arubaanse situaties en zo ondersteuning en onderbouwing te geven aan te ontwikkelen beleid, protocollen en werkafspraken.

Een buitenlandstage waarbij meelopen met de FA gecombineerd kan worden met het afhandelen van een onderzoeksvraag, zoals deze voorbeelden: 

  • Verschil in waterlijken op Aruba en in Nederland 
  • Inzicht in ontbindingssnelheid op Aruba, is temperaturen zinvol en zo ja wanneer 
  • Hoe is de medische arrestantenzorg geregeld, wat gaat er goed, wat kan er beter, wat is er nodig 
  • Welke wensen hebben ketenpartners t.a.v. samenwerken met de FA 
  • Wat is er aan wet en regelgeving op Aruba en wat is er nodig?  

Bijzonderheden:

  • De AIOS moet Nederlands en Engels goed beheersen, basis Spaans of Papiamento willen leren.
  • Het is erg belangrijk, dat de AIOS cultuur sensitief is, positief nieuwsgierig is openstaat voor andere werkwijzen en op tijd begint te regelen, want wegens ingewikkelde regelgeving duurt het hier langer.  
  • De stagebegeleider is 3x per jaar afwezig van het eiland, de startdatum is afhankelijk van de aanwezigheid van de stagebegeleider.  
  • Zedenonderzoeken zijn een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden. De AIOS moet zich er comfortabel bij voelen, anders is deze stage niet geschikt. Medische nazorg hoort erbij, sociaalmaatschappelijke nazorg gebeurt door collega’s.  
  • Meelopen met de dienst hoort erbij, maar kan niet in geld gecompenseerd worden, wel in tijd.  

Interesse?
Als deze stageplek je aanspreekt, mag je zelf contact opnemen met de stage-instelling.
Bespreek vooraf altijd met je instituutsopleider (IO) of deze stageplek passend is voor jouw opleidingstraject.

Contactgegevens stage-instelling:
Paulien Voskuil
voskuil@3bv.nl

RIPPLE: Research en Innovation in Public Health Practice based Learning

NSPOH Utrecht 

De NSPOH (Netherlands School of Public & Occupational Health) is een non-profit organisatie die zich inzet voor het verbeteren van de volksgezondheid, arbeidsomstandigheden en arbeidsparticipatie in Nederland. Wij bieden opleidingen die professionals voorbereiden op de uitdagingen in de praktijk van public health en occupational health, zodat zij een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij. 

RIPPLE: Research & Innovation in Public Health Practice based Learning 

Onze onderzoekslijn RIPPLE  richt zich op de verschillende profielen binnen de opleiding arts M+G. Het onderzoek binnen RIPPLE focust op werkplekleren en het bevorderen van een vitale beroepsgroep in de publieke gezondheid. In samenwerking met de School of Health Professions Education (SHE) in Maastricht, werken we aan het verder ontwikkelen van de praktijkopleiding met aandacht voor alle betrokken actoren. 

Sinds 2021 hebben diverse AIOS binnen de NSPOH kwantitatief en kwalitatief onderzoek uitgevoerd naar uiteenlopende onderwerpen. Deze onderzoeken zijn altijd afgestemd op de passie en interesses van de AIOS, en hebben geleid tot wetenschappelijke publicaties. 

Hier een voorbeelden van een aantal (lopende) onderzoekslijnen:  

  • Hoe ervaren aios en opleiders het leerklimaat de opleidingsinstellingen,  
  • professionele identiteitsvorming van de aios M+G,  
  • bevorderende en belemmerende factoren bij ziekteverzuim,  
  • de rol van opleidingsinstellingen en de impact van landelijkwerkgeverschap en externe stages,  
  • praktijkgerichte taken van een arts M+G (promotietraject). 

Stage bij de NSPOH? 

Wanneer je overweegt om een stage te doen bij de NSPOH kun je contact opnemen met Sheda Broer-Sadrzadeh, s.broer@nspoh.nl.   

KinderrechtenNU in de klas / leren participeren als preventie en vroegsignalering

Nieuwe stageplek! Beschikbaar in 2025

Achtergrond

KinderrechtenNU in de klas is een werkwijze waarbij kinderen vanaf groep 6 op een speelse wijze leren nadenken over wat zij nodig hebben om gezond, veilig en blij/gelukkig op te groeien. In de kring geven kinderen daar woorden aan, begeleid door een volwassene. Daarna gaan ze in groepjes met elkaar in gesprek door middel van het KinderrechtenNUspel. Dit spel bevat open vragen die alle onderwerpen uit het kinderrechtenverdrag dekken.

KinderrechtenNU leert kinderen bewust maken dat ze er nooit alleen voor staan en de weg weten in hun sociale netwerk. Dat doen ze in hun eigen kleine ‘dorpje’, de klas, samen met de JGZ-er (getraind in de methodiek), de leerkracht en meerdere personen uit het schoolzorgteam van de school. Zij nemen deel aan de gesprekken maar hebben vooral een luisterende en observerende rol en oordelen niet.

Na afloop bespreekt de JGZ-er samen met de aanwezige professionals de verhalen van de kinderen en bekijken welk kind een individueel vervolggesprek nodig heeft. Daarna volgen zonodig acties en hulp op maat.

KinderrechtenNU in de klas is een vertrekpunt voor burgerschapsvorming en participatie. Het geeft invulling aan meerdere wetten en zorgt voor naleving van verdragen, zoals het Verdrag inzake de Rechten van het Kind, de Wet sociale veiligheid in de school, het kerndoel burgerschap uit de Wet op primair onderwijs, WPG en Jeugdwet.

Sinds 2014 zijn er diverse pilots en onderzoeken gedaan in en met de JGZ.

Wat ga je doen…?

  • Je beschrijft de werkwijze van de KinderrechtenNU methodiek, zodat het gemakkelijk(er) overdraagbaar wordt. Een concept beschrijving is beschikbaar en er zijn filmopnames voor de training beschikbaar.
  • Je interviewt de initiatiefnemer en ambassadeurs van KinderrechtenNU, in overleg kun je met hen ‘op pad’ om te zien hoe de methodiek werkt in de praktijk.
  • Je doet literatuuronderzoek naar soortgelijke methodieken of lespakketten en naar wetenschappelijk onderbouwing voor de leeftijdsgroep van 9-11 jaar.
  • Je maakt een overzicht van de pilots en onderzoeken: wat weten we nu, welke ervaringen zijn er mee opgedaan, welke knelpunten zijn er?
  • Je maakt een stappenplan voor verder onderzoek en/of implementatie.
  • Andere werkzaamheden in overleg.

Begeleiding

Je krijgt begeleiding van een promovenda die tevens in de JGZ werkt en een senior onderzoeker. Je wordt ook opgenomen in het team ‘Jeugd’ van de afdeling Public and Occupational Health van Amsterdam UMC.

Interesse?
Als deze stageplek je aanspreekt, mag je zelf contact opnemen met de stage-instelling.
Bespreek vooraf altijd met je instituutsopleider (IO) of deze stageplek passend is voor jouw opleidingstraject.

Contactgegevens stage-instelling:
Mariëtte Hoogsteder
m.hoogsteder@amsterdamumc.nl

Academische Werkplaats Jeugd en Gezondheid

Nieuwe stageplek! Beschikbaar in 2025

Setting

De Academische Werkplaats Jeugd en Gezondheid (AWJG) bestaat sinds 2006. We zijn een kennis- en samenwerkingsnetwerk tussen de afdeling Public and Occupational Health van Amsterdam UMC en acht JGZ organisaties in Noord-Holland en Flevoland.

Doel

Het doel van de MG stage is om je een kijkje te laten geven in en bij te dragen aan wetenschappelijk onderzoek dat relevant is voor de JGZ praktijk. We hebben veel verschillende projecten en activiteiten, dus grote keuze om aan te sluiten bij wat jou interesseert of wat jij wil leren.

Wat ga je doen…?

Als AIOS M&G 1ste fase koppelen we jou in overleg aan een lopend project, een specifiek thema of innovatie. Dat betekent dat je wordt opgenomen wordt in een projectteam en bijdraagt aan dat project. In overleg kan dat gaan om de volgende activiteiten:

  • Dataverzameling (door bijvoorbeeld focusgroepen of interviews met ouders, kinderen / jongeren of JGZ-professionals, afnemen van testen, verzamelen van groeigegevens), invoer van data en interpretatie/analyse van data.
  • Verbinding JGZ praktijk en wetenschap: een beeld vormen van lopende samenwerking tussen onderzoek en JGZ praktijk op een specifiek onderwerp of innovatie en een bijdrage daaraan leveren. Jouw rol is uitvoerend én adviserend, onderzoekers hebben veel aan een praktijkperspectief!
  • Wetenschapscommunicatie: ‘vertalen’ van onderzoeksresultaten naar een infographic voor beleid, JGZ praktijk, kinderdagverblijven/scholen of ouders. Er is heel veel kennis die de weg naar de praktijk (nog) niet heeft gevonden.
  • Onderwijs: voorbereiden, college of werkgroepen geven, studenten (Geneeskunde of Gezondheidswetenschappen) begeleiden.

Voorbeelden

Eerdere AIOS 1ste fase met een M&G stage hebben bijgedragen aan:

  • Academische samenwerking in de JGZ. Bevorderende en belemmerende factoren in kaart brengen. De AIOS vertelt hier over haar ervaringen en droeg bij aan deze bijeenkomst van de AWJG.
  • Basiskennis over leefstijl. Kennis toegankelijker maken voor ouders, kinderen, jongeren en professionals buiten de JGZ die met deze doelgroepen werken. Zie Amsterdam UMC, Locatie VUmc – Folders met leefstijltips voor kinderen in JGZ
  • My Little Moves: onderzoek naar het beweeggedrag van kinderen van 0 tot 4 jaar. Samenwerking tussen onderzoekers, jeugdartsen i.o., ouders en jonge kinderen. Zie ook deze factsheet ’10 tips voor een actieve dag op de kinderopvang’
  • Onderzoek met JGZ data. Inzicht krijgen in het gebruik van data vanuit JGZ dossiers en een bijdrage leveren aan onderzoek met deze data (bijvoorbeeld data vanuit Sarphati Amsterdam, Kidos, KD+ enz.). Waar zijn mogelijkheden en knelpunten in het gebruik?
  • InterActie! Participatief onderzoek naar hoe jongeren in centra voor asielzoekers samen kunnen sporten met jongeren in sportclubs.
  • Omgaan met taalbarrières in de JGZ. Wat weten we over taalbarrières in de zorg en wat betekent dat voor de JGZ? Een verslag met praktische handvatten volgt.

Begeleiding

Afhankelijk van de afbakening van je stage, krijg je begeleiding van tenminste één onderzoeker / promovendus en op de achtergrond van één van de senior medewerkers van de AWJG.

Interesse?
Als deze stageplek je aanspreekt, mag je zelf contact opnemen met de stage-instelling.
Bespreek vooraf altijd met je instituutsopleider (IO) of deze stageplek passend is voor jouw opleidingstraject.

Contactgegevens stage-instelling:
Mariëtte Hoogsteder
m.hoogsteder@amsterdamumc.nl

Migration Health – Thailand

Under the overall supervision of the Chief Migration Health Officer and the direct supervision of the Migration Health Officer, the intern will support the planning, implementation and reporting of migration health projects in Mae Sot, Tak province, Thailand.

The migration health team based in Mae Sot is working on Tuberculosis active case finding and coordination of migration health promotion. The intern will also support the preparation for and the initiation of a new project on provincial migration health system governance in Tak province.

Through this internship in MHU, the intern will be able to:
• Get exposed to migration health and development context within an international organization.
• Get familiar with the health context in the camps at the borders.
• Learn about and support the identification and assessment of the migrants’ and refugees health needs in Thailand.
• Learn about and support the IOM health activities / projects planning, development and implementation.

Startdates: October 2025 / January 2026 / April 2026 / July 2026 / October 2026.

Interesse?
Als deze stageplek je aanspreekt, mag je zelf contact opnemen met de stage-instelling.
Bespreek vooraf altijd met je instituutsopleider (IO) of deze stageplek passend is voor jouw opleidingstraject.

Contactgegevens stage-instelling:
Wataniya Boonma
Stuur een e-mail
https://thailand.iom.int/

Geschikt voor profielen: IZB & TBC

Assistant promotion gezondheid. Noodopvang in Brussel

In het kader van een snelgroeiend project zal de aios actief ondersteuning bieden bij het ontwerpen, uitvoeren en strategisch nadenken over activiteiten ter bevordering van de gezondheid van mensen in zeer precaire situaties in noodopvangcentra.

Het doel is tweeledig:

  • De toegang tot zorg en preventie voor kwetsbare groepen verbeteren door middel van concrete acties in het veld.
  • Bijdragen aan een globale en strategische aanpak van gezondheidsbevordering, gebaseerd op behoefteanalyse, samenwerking met partners en aanpassing aan de lokale sociale context.

Onder toezicht van de stagebegeleider en in nauwe samenwerking met het projectteam zal je de volgende taken uitvoeren:

Ontwerp en uitvoering

  • Deelnemen aan het ontwerp van activiteiten ter bevordering van de gezondheid (inhoud, ondersteunend materiaal, formats) in overeenstemming met de behoeften die in het veld zijn vastgesteld.
  • Bijdragen aan de strategische planning van de interventies (prioritering van acties, volgorde, indicatoren voor monitoring).
  • Helpen bij de concrete uitvoering van deze activiteiten in de opvangcentra en partnerstructuren.

Analyse en strategie

  • Deelnemen aan het verzamelen en analyseren van gegevens uit de praktijk (behoeften van de begunstigden, feedback van partners, evaluaties van uitgevoerde acties).
  • Bijdragen aan het strategisch denken over de ontwikkeling van acties (aanpassing van boodschappen, ontwikkeling van formats, te creëren synergieën).
  • Bestaande tools in het netwerk identificeren en inzetten om de acties vorm te geven (documentatie bijhouden, benchmarks van soortgelijke initiatieven).

Communicatie en samenwerking

  • Zorgen voor de verbinding met de operationele partners.
  • Deelnemen aan de intersectorale dynamiek (vergaderingen, uitwisselingen, coördinatie met andere actoren in de gemeenschapsgezondheidszorg).
  • Ondersteunen van de interne en externe communicatie rond de uitgevoerde activiteiten (rapporten, presentaties, samenvattingen).

Interesse?
Als deze stageplek je aanspreekt, mag je zelf contact opnemen met de stage-instelling.
Bespreek vooraf altijd met je instituutsopleider (IO) of deze stageplek passend is voor jouw opleidingstraject.

Contactgegevens stage-instelling
Salma Takouk
E-mail: salma.takouk@medecinsdumonde.be

Knelpunten in nazorg voor patiënten met ernstige sociale problematiek

Op de afdeling interne geneeskunde van het UMC Utrecht liggen geregeld patiënten met uitgebreide sociale problematiek. Problemen die veelvuldig gezien worden zijn dakloosheid (buiten slapen), onverzekerd zijn, geen steunend netwerk in Nederland hebben, en GGZ- en/of verslavingsproblematiek. Vaak betreft het patiënten die afkomstig zijn uit andere EU-landen, of mensen van buiten de EU zonder geldige verblijfstitel. 

Het herstel- en ontslagtraject kan bij deze patiënten (erg) complex zijn, doordat zij niet op alle vormen van zorg aanspraak kunnen maken (ELV, revalidatie, verslavingszorg) en doordat zij geen toegang hebben tot de randvoorwaardes voor herstel (rust, hygiëne, gezond eten/drinken, een droge en warme slaapplaats etc.) zodra zij het ziekenhuis verlaten.

De verwachting is dat dit probleem ook voorkomt op andere afdelingen binnen het UMC Utrecht.

Het doel van deze stage is om het probleem beter in kaart te brengen en te verkennen wat mogelijke oplossingen zijn. Dit zal worden gedaan door in eerste instantie data op te vragen uit het EPD, en op basis hiervan met afdelingen in gesprek te gaan over tegen welke problemen zij aanlopen en wat zij als mogelijke oplossingen zien.

Daarnaast draai je mee op de afdeling Public Health van het UMC Utrecht. Je neemt actief deel aan afdelingsbijeenkomsten, zodat je je een beeld kunt vormen van wat een academische Public Health afdeling allemaal doet.. Afhankelijk van je interesse en beschikbare tijd kun je meedraaien in diverse onderwijsvormen en andere afdelingsactiviteiten.

Interesse?
Als deze stageplek je aanspreekt, mag je zelf contact opnemen met de stage-instelling.
Bespreek vooraf altijd met je instituutsopleider (IO) of deze stageplek passend is voor jouw opleidingstraject.

Contactgegevens stage-instelling:
Jessica Maltha
j.maltha@umcutrecht.nl

Gecombineerde stage M&G in Havana, Cuba

Let op: dit is een buitenlandstage. De aanmeldprocedure wijkt af van het stageproces beschreven in de FAQ. Voor meer informatie zie de pagina ‘Buitenland stage’.

Cuba is een ontwikkelingsland maar levensverwachting en kindersterfte zijn vergelijkbaar met Nederland. Belangrijke oorzaak: de Cubaanse gezondheidszorg is geïntegreerd en gebaseerd op preventie, die vooral in de wijken plaatsvindt. Bewonersgroepen zijn actief betrokken en krijgen samen met de gezondheidswerkers regelmatig feedback over de wijkgezondheidstoestand door de wijkepidemioloog. Je loopt stage in een subtropisch klimaat met een niet-commerciële zorgcultuur, Public Health op één, en de overheid als verantwoordelijke. Gedurende de stage worden theorie en praktijk afgewisseld en kun je zien hoe preventie op verschillende niveaus van de zorg in de praktijk zijn werk gaat. Afhankelijk van je gekozen stage-zwaartepunt loop je ook mee in diverse instellingen: van wijk-moederhuis tot de overheidsinstantie die zich bezig houdt met preventie en gezondheidspromotie  (PROSALUD). Van een diabeteskliniek tot het Instituut voor (tropische) infectieziekten Instituto Pedro Kouri met haar onderzoeks- en onderwijsfaciliteiten. Voor een succesvolle stage is Spaans spreken op B1 niveau een vereiste.

Ruim 400 aios en studenten geneeskunde waren al eerder op stage in Cuba en naast vele andere artikelen zijn er in Medisch Contact inmiddels 4 artikelen over de Cubaanse zorg verschenen.

Heb jij interesse in deze stage? Mail dan het Stagebureau via planningmg@nspoh.nl. Wij zullen jou in contact brengen met Paul Jonas

Let op: voor een buitenlandstage geldt een andere procedure, zie hiervoor het tabblad ‘buitenlandstage’ op de Stage etalage. Voor de voorbereidingen en toestemming van RGS SBOH e.d. zijn enkele maanden nodig.

Interesse?

Als deze stageplek je aanspreekt, mag je zelf contact opnemen met de stage-instelling.
Bespreek vooraf altijd met je instituutsopleider (IO) of deze stageplek passend is voor jouw opleidingstraject.

Contactgegevens stage-instelling:
Paul Jonas
ppmjonas@gmail.com

Straatbeeld:

Klinische stage bij laboratorium Medische Microbiologie en de arts-microbioloog

Deze stageplek is in 2025 opnieuw beschikbaar

Ter bevordering van differentiatie en kruisbestuiving tussen arts M&G en arts-microbioloog, bieden wij een klinische stage aan bij ons laboratorium medische microbiologie en de artsen-microbioloog.

In deze stage doe je kennis op over:

  • Hoe een medisch microbiologisch laboratorium werkt
    • Het medisch microbiologische landschap
    • De taken van de arts-microbioloog en de samenwerking met de arts-infectieziektenbestrijding
    • Welke verschillende onderdelen er binnen de medische microbiologie zijn
    • Welke verschillende diagnostische methoden er zijn die gehanteerd worden
    • Hoe diagnostische resultaten geïnterpreteerd worden
    • Medisch microbiologische infectie casuïstiek uit de 1e en 2e lijn
    • Infectiepreventie

Je doet dit bij ons op het laboratorium en in de kliniek. Er zijn verschillende deelspecialismen waar je kennis mee maakt waaronder bacteriologie, virologie, parasitologie, mycobacteriologie (eigen TB lab), mycologie, serologie en moleculaire diagnostiek. Daarnaast zijn er de werkzaamheden in de kliniek zoals A-team, antibioticacommissie, consultvoering, infectiepreventie en participatie in MDO’s. Ons team bestaat uit enthousiaste en ervaren artsen-microbioloog, vakspecialisten, analisten en deskundigen infectiepreventie. De mogelijkheid bestaat om ook een keer mee te lopen met de internist-infectioloog. Samen met de stage begeleider maken we een passend stageplan.

Interesse?
Als deze stageplek je aanspreekt, mag je zelf contact opnemen met de stage-instelling.
Bespreek vooraf altijd met je instituutsopleider (IO) of deze stageplek passend is voor jouw opleidingstraject.

Contactgegevens stage-instelling:
Sybren Lekkerkerk
lekkerkerkw@maasstadziekenhuis.nl

Onderzoekstage publieke gezondheid

 Onderzoeksstage Hecht / GGD Hollands Midden

Bij Hecht / GGD Hollands Midden zijn onderzoekers Publieke Gezondheid dagelijks bezig met het in kaart brengen, kwantificeren en interpreteren van data vanuit en over de publieke gezondheid. Dit doen zij in samenwerking met vele partijen zoals gemeenten, universiteit en onderzoeksinstituten, en de (academische) werkplaatsen Publieke Gezondheid (https://www.awpgnzh.nl) en SAMEN voor de jeugd (https://www.werkplaatssamen.nl).


Heb je interesse in het doen van kwalitatief en/of kwantitatief onderzoek op het gebied van publieke gezondheid, neem dan contact met ons op. We bekijken dan samen met jou of jouw eigen idee uitvoerbaar is. Als je (nog) geen eigen idee hebt, gaan we na of je kunt aanhaken bij een lopend onderzoek of onderzoek dat binnenkort van start gaat. Als dit niet van toepassing is, gaan we na welk onderwerp dat matcht met je interesses urgent is om onderzocht te worden. Afhankelijk van het onderwerp krijg je een stagebegeleider toegewezen die jou gedurende de stageperiode zal begeleiden, al dan niet ondersteund door andere deskundige collega’s.


Hecht / GGD Hollands Midden heeft al vele jaren ervaring met het opleiden van aios M+G. Momenteel hebben wij aios in de profielen Jeugdgezondheidszorg, Infectieziektebestrijding, Forensische Geneeskunde en Vertrouwensartsen in opleiding. Als je je stage bij ons komt lopen, ben je van harte welkom om aan te sluiten bij de aiosgroep. Op die manier kun je makkelijk contact leggen en laagdrempelig vragen stellen.


Enkele voorbeelden van eerder aios onderzoek bij Hecht / GGD Hollands Midden
• Onderzoek onder gebruikers van een nieuwe online tool voor persoonlijk vaccinatie advies naar draagvlak voor het invullen en verbeterpunten van de tool.
• Onderzoek of de signalering van kinderen met een vertraagde motorische ontwikkeling goed blijft verlopen met de nieuwe opzet van de contactmomenten binnen de JGZ (geen contact meer bij 9 maanden).
• Onderzoek in hoeverre er een samenhang is tussen het wel of niet ontvangen van het gespecialiseerde aanbod van de GO poli voor prematuur geboren kinderen en het voorkomen van ongezond gewicht op 5-jarigen leeftijd.

Wat verwachten we van jou? Een pro-actieve en nieuwsgierige instelling, een flinke dosis flexibiliteit en zelfstandigheid en goede communicatieve vaardigheden.
Meer informatie over gezondheid in onze gemeentes, cijfers over jeugd en nog veel meer vind je op www.eengezonderhollandsmidden.nl

Contactpersonen voor vragen:
drs. Nathalie Leeuwenburgh, hoofdopleider HECHT/ GGD Hollands Midden
dr. Nienke Terpstra, Onderzoeker Publieke Gezondheid Hecht / GGD HM

Interesse?
Als deze stageplek je aanspreekt, mag je zelf contact opnemen met de stage-instelling.
Bespreek vooraf altijd met je instituutsopleider (IO) of deze stageplek passend is voor jouw opleidingstraject.

Contactgegevens stage-instelling:
Nathalie Leeuwenburgh
nleeuwenburgh@ggdhm.nl